سبد خریــــــــــــــــد
ردیف عکس محصول                   نام کالا                   کد کالا قیمت تعداد کل قیمت حذف
6گوس متر دیجیتال مدل LUTRON EMF-81930600132263660000001366000000
5فتومتر پرتابل سنجش کلر آزاد Hanna HI97701306004285610110
4ریموت کنترل 4 کاناله مجزا ، ریموت کنترل لوستر900654414850000114850000
3سنسور COD-208 UV Cod APURE306001251410110
2فلکسی تستر اکسیژن فعال FTS300 3060013624100011000
1دورسنج نوری Digital تستو TESTO 465306001361188000188000
بستن



شما مسایل مالی خود را چگونه مدیریت می کنید، از کجا  بدانید چه سهامی را باید بخرید یا کدام یک را بفروشید؟ چه کاری برای بهتر شدن درآمد خود انجام دهید؟ چه زمانی باید سهام خود را حفظ کنید و چه موقعی از شر سهم پر دردسر خود خلاص شوید؟ چگونه باید از اشتباهات پرهزینه دوری کرد؟ آیا لازم است مشاور مالی برای خود بگیرید؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، ۶ ترفندی که هر سهامداری باید آن را مدیریت کند تا بتواند موفق شود را وال استریت ژورنال بررسی کرده است که به اختصار به آن می پردازیم.

۱- سرمایه خود را دست کسی ندهید تا بر باد نرود:

 استخدام افرادی که فقط سرمایه شما را هدر می دهند، کار هوشمندانه ای نیست. اما ممکن است این اتفاق برای هر کسی رخ دهد. به طور مثال، شاید ندانسته مشاور مالی استخدام کنید که توان تشخیص ریسک های احتمالی و ضررهای آینده را نداشته باشد. یا پول شما را در حوزه اشتباهی سرمایه گذاری کند.

 شما خودتان هم باید مدیریت مالی را یاد بگیرید و احتیاط های لازم را انجام دهید. همچنین باید به محض احساس خطر، مشاور ناوارد را رد و مشاور مالی حرفه ای برای خود استخدام کنید.

۲- برنامه مدون مالی برای خود طراحی کنید:

  سرمایه گذاری هوشمند به معنای دریافت سود در کوتاه ترین زمان نیست. بلکه روندی است که به سرمایه گذار اجازه می دهد تا بر طبق برنامه مالی صحیح و آینده نگرانه به اهداف مالی خود دست پیدا کند – که شامل موانع اقتصادی و استراتژی‌ است که هدف آن محصولات مالی است و می تواند شما را با وجود موانع به اهداف خود نزدیک کند.

 به این معنا که، سرمایه گذارهای مختلف، سرمایه گذاری های و استراتژی های متفاوتی نیز دارند. به طور مثال، افراد جوان تر، بیشتر به سمت سرمایه گذاری در زمینه هایی تمایل دارند که سریع به پول نقد و سوددهی برسد تا مثلا خانه بخرند یا ادامه تحصیل بدهندافراد میان سال، شاید دوست داشته باشند روی استراتژی هایی متمرکز باشند که برای زمان بازنشستگی آنها سود و درآمد خوبی داشته باشد. افرادی که در دهه ۶۰ زندگی خود قرار دارند نیز بیشتر به روش های سرمایه گذاری تمایل دارند که بیشترین بازگشت مالی را دارد.

  ۳- چه بخریم، چه بفروشیم:

 پس از برنامه ریزی مالی، شما باید پیگیر دارایی در شرایط مختلف اقتصاد کلان باشید. سهام و کالاها همیشه با توسعه اقتصاد، افزایش می یابند در حالی که اوراق قرضه در وضعیت بد اقتصادی، ارزش بیشتری پیدا می کند.  البته سرمایه گذاری هر کدام از این مسایل مالی با دیگری کاملا فرق دارد و دلیل آن نیز میزان عرضه و تقاضاهای متفاوت در کسب و کارهای مختلف است.

 به طور مثال، در بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ میلادی که همه دنیا را در بر گرفت، اوراق قرضه، نقش پررنگی در سرمایه گذاری داشتند زیرا سرمایه گذارها بیشتر تمایل به فروش سهام و محصولات خود را داشتند. منظور این است که نباید همه سرمایه خود را در یک حوزه ذخیره کنید.

۴- در زمان حرکت کنید و به آن اعتماد کنید:

 در حالیکه سرمایه گذارها نخستین قدم ها را پشت سر گذاشتند – به طور مثال، تعیین اینکه چگونه باید دارایی خود را در حوزه های مختلف سرمایه گذاری کنند-  آنها باید قدم دوم را بردارند. به طور مثال، تصمیم بگیرند چه نوع سهامی را خرید و فروش کنند.

 در این مورد باید سه مساله را در نظر داشتمساله فنی، که از نمودار تجارت برای تعیین روند سهام های مختلف استفاده می کند. مساله ساختاری که از مسایل اقتصادی و نرخ های مالی برای تعیین ارزشمندی یا بی ارزشی سهام استفاده می کند. و سوم مسایل فرضی که در مورد کارهایی که سرمایه گذار باید انجام دهد، بحث می کند.

 ۵- گوش هایتان تیز باشد:

 همیشه مراقب و گوش به زنگ بودن شامل: اول، دنبال کردن اهداف و اولویت های تعین شده در برنامه مالی است. دوم، دنبال کردن تخصیص های سرمایه ای است که اهداف و اولویت ها را دنبال می کند. و سوم، انتخاب سهام و اوراق بهاداری است که به رسیدن به اهداف شما کمک می کند.

  ۶- از هوش خود نهایت بهره را ببرید:

 انسان ترکیبی از احساس و منطق است. احساسات از سیستم یک استفاده می کنند و بر اساس احساسات و درون‌یافته ها برای انسان تعیین می کنند چه مسیری را انتخاب کند. اما بخش منطقی و هوشمند با سیستم دو کار می کند. این بخش با سنجش و بررسی دلایل و تجزیه برنامه ها و اهداف سرمایه گذار، تصمیماتی برای او اتخاذ می کند که هیچ ارتباطی به افکار درونی و احساسات ندارد.

 با اینکه سیستم های یک و دو کاملا مجزا از هم عمل می کنند اما هر دو بخشی از مغز انسان هستند و برای یکدیگر وظیفه تعیین می کنند. سیستم یک همیشه اول از همه به انگیزه های محیطی پاسخ می دهد و تفکر و اعتقاد تولید می کند. سیستم دوم نیز همیشه با استفاده از این اعتقادات به سیستم یک اجازه واکنش می دهد.

 گاهی سیستم دو به پیامد اعتقادات سیستم یک شک دارد و به همین دلیل، آنها را تجزیه و تحلیل می کند و روشی متفاوت از آنچه سیستم یک ارایه کرده است، پیشنهاد می دهد. و ممکن است برای کنترل سیستم یک، قوانینی را تحمیل کند تا سیستم یک اشتباهات پرهزینه ای همچون خرید زیاد و فروش کم، سرمایه گذاری در بازاری که رول به افول است یا فروش برنده ها و نگهداری برنده را انجام ندهد. برای همیشه زیرک و هوشیار بودن باید احساسات و تصمیمات احساسی را به حداقل ممکن رساند و با چشمانی باز و آینده نگری سرمایه گذاری کرد


منبع: پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه

گرد آورنده : irsanat.com :( محمدرضایی )
تاریخ ارسال :  1393/8/06     
تعداد مشاهده :3875
ثبت نظرات شما کاربران محترم باعث بهبود مطالب سایت خواهد شد
نام و نام خانوادگی : الزامی
تلفن/ایمیل :
نظر شما : الزامی
کد امنیتی :

الزامی


دیگر مطالب مرتبط با موضوع : آموزش بورس


جهت دیدن مطالب بیشتر کلیک کنید             
آخرین مقالات ارسالی
مطالب تصادفی


دستگاه تی دی اس متر(TDS)

دستگاه پی اچ متر دیجیتال

هدایت سنج آب,EC متر

فتومتر پرتابل دیجیتال

دماسنج دیجیتال

مولتی متر دیجیتال

ph متر خاک

ph متر، ph سنج

Tds متر

آمونياك سنج

سنسور ph سنج ، پراپ ph سنج

EC متر ، EC سنج

ph سنج هانا ، تستر ph هانا

رفرکتومتر ، قند سنج

EC/TDS متر ، هدایت تی دی اس سنج

EC/TDS/PH متر ، تستر های مولتی پارامتر آب

ترازو آزمایشگاهی

اکسیژن متر آنلاین

پی اچ ph سنج آنلابن

هدایت و تی دی اس سنج آنلاین ،EC/TDS تابلویی انلاین

اکسیژن سنج DO متر آنلاین تابلویی

محصولات شرکت آدوا ADWA -ADWA

تجهیزات کنترل و اندازه گیری آنلاین

کلر سنج

فروش فوق العاده تجهیزات آنلاین تابولویی

محصولات شرکت ای زد تایوان AZ

فلکسی تستر، کلر، کلراید، سختی، سختی کلسیم، مس، روی،سیلیسم



فروشگاه ایران صنعت ،بررسی انتخاب و خرید آنلاین

فروشگاه ایران صنعت در سال 1388 تاسیس گردید، که مفتخر است ، با عرضه محصولات ابزاردقیق ، برق الکترونیک ، ابزارآلات و تجهیزات صنعتی در سراسر کشور با بهترین کیفیت و قیمت رقابتی در خدمت هموطنان گرامی باشد .
ENAMAD logo-samandehi

آدرس : کرج چهار راه کارخانه قند به سمت میدان هفت تیر خیابان پناهی کوچه پناهی 1 پلاک 61 ساختمان اهورا واحد یک
شماره تلفن : 02691300551
شماره همراه : 09106978820 واتساپ ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا ، ای گپ روی این شماره می باشد
شماره نمابر : 30008666850361
افراد آنلاین: 96
تاریخ :1403/2/10
پرداخت آنلاین شبکه اجتماعی یوتیوب اینستاگرام شبکه اجتماعی فیس بوک

تمامي كالاها و خدمات اين سایت، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه میاشند و فعاليتهاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران صنعت میباشد.